دوربین مدار بسته IP آی پی کمرا
آگوست 12, 2017
رکورد استفاده از خدمات الکترونیک دولت شکست
آگوست 12, 2017

برنامه های جهرمی وزیر ارتباطات منتشر شد | ورود CDN شبکه های جهانی به ایران

سرفصل برنامه های محمدجواد آذری جهرمی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای دراختیار گرفتن سمت وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم منتشر شد.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در این برنامه، سرفصل اقدامات مدنظر ۴ سال آینده در وزارت ارتباطات را با چشم انداز «توانمند سازی کشور و مردم با افزایش آگاهی جمعی و اخلاقی مبتنی بر خلاقیت، همدلی و مسئولیت پذیری برای بهره مندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی از انقلاب دیجیتالی» تعریف کرده است.
در این برنامه اتخاذ رویکرد فرصت محوری به توسعه اقتصاد دیجیتالی مبتنی بر فناوری اطلاعات و کاربردها و محتوای بومی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به عنوان استراتژی کلان عنوان شده است.
در همین حال ازجمله اهداف کلان استراتژیک در این برنامه توسعه متوازن عادلانه، امن، ایمن و پایدار دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات با رعایت صیانت اجتماعی و فرهنگی و متناسب با تقاضا با افزایش سرعت و کیفیت و نیز کاهش قیمت خدمات پهن باند مطابق با سیاستهای کلی و قانون برنامه ششم عنوان شده است.

ایجاد زیرساختهای مناسب برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی و حمایت از اپراتورهای غیر دولتی ارائه کننده خدمات این بخش از جمله راهبردهای وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم است.
در این برنامه، وزیر پیشنهادی ارتباطات، دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند و دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه و تامین ۱۰۰ درصدی زیرساختهای ارتباطی اطلاعاتی و مقرراتی را از جمله اهداف استراتژیک خرد اعلام کرده است.
در بخش سیاست های اجرایی نیز استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، بکارگیری محصولات راهبردی تولید داخل و اجازه ورود شبکه های جهانی تحویل محتوا (CDN) به کشور و نیز مجوز فعالیت شبکه های اجتماعی در داخل کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از اولویتهای این برنامه اعلام شده است.

جزئیات برنامه های پیشنهادی محمدجواد آذری جهرمی برای دراختیار گرفتن سمت وزیر ارتباطات، از اینجا قابل دریافت است.

دیدگاه ها بسته شده است