تانوما فیبر نوری برای منازل
آگوست 19, 2017
محمد جواد آذری جهرمی نخستین وزیر دهه شصتی جمهوری اسلامی ایران
آگوست 21, 2017

نام آیس لیک Icelake برای پردازنده های +۱۰ نانومتری اینتل

اینتل یک راز مهم را فاش کرد که نسل بعدی پردازنده های Core با نام Ice Lake معرفی خواهند شد. این پردازنده ها معماری +۱۰ نانومتری دارند که در نوع خود بی نظیر است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

اینتل خانواده Ice Lake را به عنوان جانشین نسل هشتم Intel Core معرفی می کند. توضیحات اینتل:

خانواده پردازنده Ice Lake جانشین نسل هشتم نسل Intel® Core است. این پردازنده ها از فناوری پردازش +۱۰ نانومتری اینتل بهره می برند.

 

“+” که در اسم پردازنده ها وجود دارد به خاطر اولین بودن در این نسل از معماری است، مثلا اسکای لیک که اولین نسل از پردازنده ۱۴ نانومتری بود یک “+” داشت که معنی اولین بودن در آن خانواده را می داد. کافی لیک که امسال عرضه می شود دومین نسل ۱۳ نانومتری پردازنده بود و یک “+” دیگر داشت. یکی دیگر از خانواده های تراشه ۱۴ نانومتری به نام Coffee Lake که انتظار می رود اواخر امسال معرفی شود دارای نام ++۱۴ نانومتری است.

Cannon Lake اولین خانواده تراشه ۱۰ نانومتری است که هنوز کامل نشده است. انتظار می رود Ice Lake در سال ۲۰۱۸ عرضه شود. لازم به ذکر است که اولین تراشه های ۱۰ نانومتری اینتل در اصل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، اما تاخیر ها موجب بهبود و اصلاح چندگانه بر روی فرآیند ۱۴ نانومتری شده است.

دیدگاه ها بسته شده است